Dobrze dobrane felgi w istotny sposób wpływają na wygląd samochodu. Polskie warunki drogowe nie stwarzają jednak dogodnego środowiska dla eksploatacji stosunkowo delikatnych obręczy. Renowacja alufelg jest kosztownym zabiegiem, dlatego warto spróbować przeprowadzić go samodzielnie. Wszystko co będzie potrzebne, to guma w sprayu i odrobina czasu.
Guma w sprayu – co to takiego?
Guma w sprayu jest produktem, który na rynku dostępny jest od niedawna, jednak już teraz można śmiało stwierdzić, że także w Polsce, preparat ten, stał się prawdziwym hitem. Wszystko dzięki jego właściwościom dekoracyjno-ochronnym oraz łatwości nakładania i usuwania. Elastyczność powierzchni sprawia, że bez przeszkód można ją aplikować na każdy materiał.
Preparat wykazuje znaczną odporność na działanie czynników chemicznych i warunków atmosferycznych. Promienie UV, woda, substancje kwaśne i zasadowe , wysokie lub niskie temperatury- to wszystko nie jest straszne gumie w sprayu. Aplikacja nie jest szczególnie skomplikowaną czynnością, podobnie jak usuwanie materiału.
Jakie zagrożenia czyhają na felgi
Każdy właściciel samochodu, na wyposażeniu którego znajdują się felgi aluminiowe, doskonale zdaje sobie sprawę z negatywnego wpływu polskich warunków drogowych na delikatne obręcze kół. Już po kilku latach użytkowania felga traci swój blask, a jej wygląd przestaje być atrakcyjny. W rezultacie element ten przestaje pełnić swoją podstawową funkcję, jaką jest zdobienie pojazdu.
Wszystko przez trudne warunki eksploatacyjne, w jakich użytkowane są pojazdy. Dziury i wyrwy w jezdni, kamienie, wysokie krawężniki, opady atmosferyczne – takie środowisko nie stwarza dogodnych warunków dla aluminium. O ile uszkodzenia mechaniczne muszą być usuwane w specjalistycznym warsztacie, to z odświeżeniem strony wizualnej można poradzić sobie na własną rękę.
Jak to się robi?
Właściwości gumy w sprayu sprawiają, że z pomocą takiego preparatu można nie tylko zmienić kolor obręczy, ale także zamaskować zarysowania i niewielkie ubytki materiału. Wszystko dzięki strukturze preparatu, która wnika w zagłębienia, tworząc w ten sposób gładką powierzchnię. Aplikacja jest dziecinnie prosta i nie trzeba dysponować specjalnymi umiejętnościami, aby skutecznie przeprowadzić ten zabieg.
Czynność należy rozpocząć od zdjęcia kół. Kolejnym krokiem jest dokładne oczyszczenie powierzchni, na którą nakładana będzie guma. W tym celu można użyć benzyny ekstrakcyjnej. Kolejnym krokiem jest zabezpieczenie opony. Używamy do tego zwykłej taśmy malarskiej. Sama aplikacja gumy w sprayu nie różni się niczym od nakładania farby. Po zakończeniu czynności należy odczekać kilka minut. Tyle wystarczy, aby preparat mógł wyschnąć. Gotowe! Można przystąpić do zakładania kół.
Po wyschnięciu preparatu powstaje jednolita powierzchnia, która nie tylko odmienia wygląd obręczy, ale stanowi także niezwykle skuteczną warstwę ochronną, zabezpieczającą felgę przed powstawaniem kolejnych zniszczeń. W razie potrzeby gumę można łatwo usunąć. Cała czynność potrwa najwyżej kilka minut.
Źródło: artykuł powstał we współpracy z lakiery24.com